Slovenske železnice kot nacionalni železniški prevoznik utrjujejo svoj položaj vodilnega ponudnika trajnostnega prevoza v Sloveniji in regiji. Zadnja leta so naredile pomembne premike tako pri zmanjševanju okoljskega odtisa kot pri modernizaciji voznega parka in zagotavljanju povezav – tudi v času najobsežnejših investicijskih del doslej. Število potnikov narašča, kar je dober znak, da se promet seli s ceste na železnico.
100 % elektrika iz obnovljivih virov, 50 % manj CO₂ v potniškem prometu
Od leta 2023 Slovenske železnice za pogon električnih vlakov naročajo električno energijo izključno iz 100-odstotnih obnovljivih virov. Zaradi tega se je ogljični odtis v potniškem prometu po tržni metodi izračuna emisij zmanjšal za kar 50 % v primerjavi z letom prej.

Po podatkih iz letnega poročila SŽ in Evropske okoljske agencije:
- potniški vlak SŽ povzroči le 31 g CO₂e/PKM, avtomobil pa 143 g CO₂e/PKM,
- tovorni vlak 10 g CO₂e/NTKM, tovorno vozilo pa kar 140 g CO₂e/NTKM.
Železniški promet je tako edina panoga, ki že danes omogoča komercialni prevoz potnikov in tovora z minimalnim ogljičnim odtisom – in to z energijo iz obnovljivih virov.
Tovorni promet: skoraj 18 milijonov ton blaga, 90 % v čezmejnem prometu
SŽ-Tovorni promet, del skupine Slovenske železnice, ostaja največji železniški prevoznik v Sloveniji in eden vodilnih v regiji. Z več kot 90 % prevozov v mednarodnem prometu in skoraj 18 milijoni ton prepeljanega blaga v preteklem letu, podjetje dokazuje, da sta učinkovitost in trajnost lahko z roko v roki.

Poseben strateški fokus namenjajo X. koridorju, ki povezuje Srednjo in Jugovzhodno Evropo. Z vzpostavljenim predstavništvom v Srbiji in hčerinsko družbo SI Cargo Logistics v Beogradu krepijo prisotnost na Balkanu in s tem odpirajo vrata še večjim blagovnim tokovom.
Investicije, ki spreminjajo prihodnost
Zeleni prehod pa ne pomeni zgolj prehoda na čisto energijo, temveč tudi tehnološko posodobitev. Slovenske železnice posodabljajo vozni park: v potniškem prometu z novimi sodobnimi garniturami, letos prihaja v promet še dodatnih 20 novih sodobnih potniških garnitur, v tovornem prometu pa z nabavo 30 novih večsistemskih električnih lokomotiv in prenovo dizelskih strojev ter vagonov. Vse to za večjo energetsko učinkovitost, manjši vpliv na okolje in višjo kakovost storitev.
Stabilno poslovanje skupine SŽ
Slovenske železnice ostajajo zavezane cilju: povezovati Slovenijo in regijo na trajnosten, varen in zanesljiv način – tudi v času velikih sprememb.
Skupina Slovenske železnice je v letu 2023 ustvarila 694,9 milijona evrov prihodkov in 44,2 milijona evrov dobička. Glavne dejavnosti obsegajo potniški in tovorni promet, upravljanje infrastrukture, logistične storitve, gradbeništvo in podporne dejavnosti.