Trump z uporabo umetne inteligence ponovno dviguje obrvi. Na Dan Vojne zvezd, 4. maja 2025, je Bela hiša na svojem uradnem računu na platformi X objavila umetniško sliko, na kateri je predsednik Donald Trump upodobljen kot mišičast bojevnik s svetlobnim mečem rdeče barve. Slika, ustvarjena z umetno inteligenco, prikazuje Trumpa v jedi obleki, obdanega z ameriškimi zastavami in dvema orloma. Ob tem je sledil politični zapis, ki je kritiziral “radikalno levico” in jo primerjal z Galaktičnim imperijem.
Vendar so oboževalci Vojne zvezd hitro opozorili na pomemben detajl: rdeči svetlobni meč je značilen za Sith Lorde, negativce v tem vesolju, medtem ko Jedi uporabljajo modre, zelene ali vijolične meče. To je sprožilo številne odzive na družbenih omrežjih. Nekateri uporabniki so zapisali: “Rdeča je barva Sithov…” in “Zakaj pa držiš rdeč svetlobni meč?” Drugi so se posmehovali: “Vsaj si ga pravilno prikazal kot negativca, saj samo Sithi uporabljajo rdeče svetlobne meče.”
Zanimivo je, da je ameriški obrambni minister Pete Hegseth v odzivu na to objavo delil sliko, na kateri je Trump upodobljen z zelenim svetlobnim mečem, kar je barva, povezana z Jediji. To je sprožilo dodatne debate o tem, kako različni vladni organi uporabljajo simbole iz Vojne zvezd za politično izražanje.
Medtem je Mark Hamill, igralec Luka Skywalkerja, na družbenih omrežjih posmehljivo komentiral objavo Bele hiše, opozarjajoč na ironično izbiro rdečega svetlobnega meča. Ob tem je izrazil mnenje, da je primerjava Trumpa z Darthom Vaderjem nepoštena do samega Vaderja, saj je ta v zgodbi doživel odrešitev, kar pa za Trumpa ne moremo trditi.

Ta dogodek je le najnovejši v vrsti uporabe umetne inteligence za ustvarjanje provokativnih podob, ki združujejo politično sporočilo z elementi popularne kulture. Takšne objave sprožajo vprašanja o meji med umetnostjo, politiko in satiro ter o tem, kako se te meje vse bolj zabrisujejo v digitalni dobi.
V prihodnosti bomo verjetno priča še mnogim podobnim primerom, kjer se bodo politiki in institucije poslužili umetne inteligence za oblikovanje svojih sporočil, kar bo še naprej izzivalo meje med resničnostjo in fikcijo ter med resnim in zabavnim.